sil moja stronablogwieści (22)artykuły (9)rankingkolekcjalista życzeńaktualnie gram i czytam » Blog » Ofiara - szkic nibyscenariusza 06-10-2012 20:44 Ofiara - szkic nibyscenariusza W działach: rpg, bzdury, inspiracje | Odsłony: 5 Ze scenariuszem możecie zapoznać się na stronie grynarracyjne.pl. 8Notka polecana przez: gacoperz, kbender, nerv0, Petra Bootmann, Szary Kocur, Tyldodymomen, WIERTARA Poleć innym tę notkę Komentarze Tyldodymomen Ocena: +3 Fajne, ale zbyt mainstreamowe bo musi być GM. [pokaż treść] [kto ukrył] 06-10-2012 21:37 38850 Użytkownik niezarejestrowany Ocena: 0 No i teraz muszę pracę konkursową przerabiać :( [pokaż treść] [kto ukrył] 06-10-2012 23:05 gacoperz Ocena: 0 Jesteś blisko struktury Campbellowskiego monomitu, aczkolwiek jeszcze paru rzeczy tu brakuje. Ale rozumiem, że to dopiero szkic. [pokaż treść] [kto ukrył] 07-10-2012 05:44 sil Ocena: 0 Nie jestem uczonym w pismie ale zaryzykuje ze to raczej jego mala 'dekonstrukcja': wgm caly bajer tkwi w zonku jaki czeka przy oltarzu graczy przyzwyczajonych wlasnie do roznych implementacji monomitu. [pokaż treść] [kto ukrył] 07-10-2012 12:48 gacoperz Ocena: 0 Tzn zakładasz, że oddadzą jagnię? Moje doswiadczenie wskazuje, że gotowi będą na każdy brawurowy (albo głupi) pomysł, by go nie oddawać. [pokaż treść] [kto ukrył] 07-10-2012 12:52 sil Ocena: 0 Tak, takie jest zalozenie. Tez w jakis sposob wbrew przyzwyczajeniom. A gdy jakis pomysl zakonczy sie eliminacja pierwszegp BG moze reszta przemysli czy warto dac sie zmasakrowac w polowie drogi [pokaż treść] [kto ukrył] 07-10-2012 13:32 gacoperz Ocena: 0 Widzisz. Najpierw im powiesz (oczywiście nie wprost) "w tym momencie scenariusza macie mi oddać jagnię, bo nie przejdziecie dalej". Potem jeśli przejdą dalej (znam takich co dadzą się o to jagnie zmasakrować i jeszcze będa się dobrze bawić) powiesz im "Ha! Ha! Zabrałem wam jagnię! Ale was udupiłem!" Wystawiasz swoje relacje z graczami na próbę imho. [pokaż treść] [kto ukrył] 07-10-2012 13:48 sil Ocena: 0 Dlatego tak podoba mi sie ten pomysl :-P A powazniej to przyklad nieco innej 'eksperymentalnej' gry - zdaje sobie sprawe ze czesc graczy moze poczuc sie nia oszukanych. Chociaz przeciez wet bez jagniecia scenariusz mozna 'wygrac'. [pokaż treść] [kto ukrył] 07-10-2012 14:10 gacoperz Ocena: 0 Znaczy nie mam nic do tego, co chcesz osiągnąć na końcu. Ale droga jaką tam dochodzisz wydaje mi się lekko "nie teges". Cóż, napisz później jak poszło. [pokaż treść] [kto ukrył] 07-10-2012 15:07 Eliash Ocena: +1 @Sil Identyczny efekt osiągniesz jeśli zamiast smoka na końcu ukaże się awatar bóstwa i ogłosi, że ofiara z jagnięcia to zdecydowanie za mało. ;) [pokaż treść] [kto ukrył] 07-10-2012 22:46 sil Ocena: +1 @Eliash To nie będzie identyczny efekt: 1. Takie obrót sprawy byłby właśnie 'oszustwem' - ze strony szamana, bogów, a nade wszystko MG. Obietnica była jasna: ofiarujecie jagnię - uratujecie wioskę, a tu nagle jakieś tajne modyfikatory :P 2. Pojawienie się awatara czy podobna manifestacja pokazuje jasno, że ołtarz "działa" - w mojej wersji nie jest to pewne, to kolejne założenie jakie czynią sobie gracze, "kwestia wiary". [pokaż treść] [kto ukrył] 08-10-2012 11:32 432278432281432288432333432335432342432346432352432358432450432522 Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.