» Blog » Schlammhammer (RNI) - konkrety
03-09-2012 22:29

Schlammhammer (RNI) - konkrety

W działach: schlammhammer, RNI, gamedesign, bzdury | Odsłony: 5

Dziś coś z zupełnie innej beczki, a mianowicie Schlammhammer w samych konkretach, a konkretnie 20 konkretnych odpowiedziach na popularny OSRowy formularz zapodany przez Jeff'a Rientsa (w mym naszybkim tłumaczeniu).


1. O co się rozchodzi z religją mojego kapłana?
Jaką religią? Wyznawanie czego-kogo-kolwiek jest zakazane. Misją kapłanów jest pilnowanie Dau - porządku, status qua, tradycji. Nie, nie będzie żadnego zbawienia czy nawet ratunku. Naszym wspólnym obowiązkiem jest Trwać.

2. Gdzie możemy kupić standardowy ekwipunek?
Kapłani nie muszą niczego kupować, każdy człowiek winien okazać mu jak najdalej idącą pomoc. Zresztą jakikolwiek handel jest zakazany.

3. Gdzie możemy dostać zbroję dopasowaną do tego potwora, z którym właśnie się zakumplowałem?
Zakumplować się z potworem? To nie możliwe. A jeżeli już, czystą głupotą i cholernym ryzykiem jest się tym chwalić. Ewentualnie fajną zbroję mogą przygotować ci Inżynierowie.

4. Kto jest najpotężniejszym czarodziejem w tej krainie?
Wszelkie bujdy o wiedźmie Lato należy tępić z całą surowością i natychmiast meldować przełożonym bez podejmowania żadnych działań na własną rękę.

5. Kto jest największym wojownikiem w tej krainie?
Ojciec Tod, Biały Kapłan, renegat. Ale to legenda.

6. Kto jest najbogatszą osobą w tej krainie?
Jedni spierają się, który z Kardynałów, inni twierdzą, że Szczurzy Król. Ci pierwsi oczywiście bluźnią, a drudzy mącą ludziom w głowach powstrzymując tak bzdurną, jak szkodliwą legendę. Tu nie ma biednych ani bogatych, wszystkie dobra są sprawiedliwie rozdzielane. Gromadzenie ich dla własnej korzyści jest nielegalne.

7. Gdzie możemy się udać, aby zostać magicznie uleczonym?
Nie ma potrzeby nigdzie się udawać. Każdy z Kapłanów Młota zdolny jest niemal natychmiast samodzielnie uleczyć się z najcięższych ran. Oczywiśćie nie magicznie, ale dzięki temu, że jest Kapłanem.

8. Gdzie możemy się udać, aby wydostać się z takich opałów jak: trucizna, choroba, przekleństwo, wyzssanie poziomów, lykantropia, polimorfia, zmiana charakteru, śmierć, nieumarłość?
Część tych przyjemnostek nie występuje w settingu, a z innymi Kapłani są w stanie poradzić sobie sami. W niektórych przypadkach skuteczna może okazać się interwencja Kardynała. Od śmierci nie ma ucieczki, nawet w nieumarłość. A przeklęci są w koło dokładnie wszyscy.

9. Jest tu jakaś magiczna gildia, do której należy mój magic-user, albo do której mogę wstąpić aby zdobyć więcej czarów?
Wszelka manifestacja jest dowodem skalania. Nie sądzę, aby ktoś zaufał ci na tyle, aby nauczyć tego czy owego.

10. Gdzie mogę znaleźć alchemika, mędrca, albo innego enpisa-eksperta?
O wszystko możesz spytać Kapłanów. Najlepiej za pośrednictwem zarządcy kompleksu. Ewentualnie udać się do Archiwum.

11. Gdzie mogę wynająć najemników?
Każdy człowiek winien okazać kapłanom daleko idącą pomoc i bez szemrania wykonywać jego najdziwniejsze polecenia.

12. Jest gdzieś miejsce, gdzie miecze są nielegalne, magia jest wyjęta spod prawa, lub istnieją inne poważne obostrzenia ze strony stróżów prawa?
Manifestacja jest zakazana wszędzie. Broń służy natomiast obronie - żaden człowiek nie wyciągnie jej przeciwko drugiemu. A stróżami prawa są przecież właśnie Kapłani, to oni decydują o wszelkich obostrzeniach.

13. Którędy do najbliższej knajpy?
Jeżeli szukasz komory gościnnej, Drogę chętnie wskaże ci każdy miejscowy. Jeżeli o miejsce, gdzie ludzie topią swe życie w grzybowych naparach - będziesz musiał tego miejscowego nieco przycisnąć.

14. Jakie stwory terroryzują okolicę na tyle, że ich zabicie uczyni mnie sławnym.
Worfy, Niemi i całe mnóstwo innych, zwykle skalanych przez Czarny Śluz, istot. Ale walka z nimi to nie okazja do zdobycia sławy, ale obowiązek każdego Kapłana.

15. Czy są tu jakieś wojny w których mógłbym wziąć udział?
Jest tylko jedna, święta wojna: ludzi ze skalaniem, temu które atakuje ze środka i które zagraża z zewnątrz.

16. A co z arenami gladiatorów i związaną z nimi ciężko wywalczaną sławą tudzież wielkimi wygranymi?
Takie pseudorozrywki są oczywiście zakazane. Wśród gladiatorów największą sławą cieszy się niepokonany Verder, wyjątkowy przypadek człowieka, którego nikt nie zmusza do walki.

17. Są tu jakieś tajne stowarzyszenia o złowrogich celach, do których mógłbym się przyłączyć, lub je zwalczać?
Diaspora, Pięść, Związek Inżynierów, Śniący. Przyłączyć - nigdy, zwalczać - zawsze, za wszelką cenę.

18. Co można zjeść w okolicy?
To co wszędzie, miskę kaloru. Najpewniej bez niemile widzianych przypraw. Jeszcze mniej mile widziane są wszelkie grzyby czy porosty. Mięso, obojętnie jak mało dziwnego pochodzenia, jest zakazane. A plotki o konserwach, którymi obrzerają się hierarchowie to bardzo niebezpieczne plotki.

19. Jakieś legendarne zaginione skarby, za którymi mogę się rozglądnąć?
Na spenetrowanie czeka mnóstwo komór, albo i całych kompleksów. Oczywiście wszelkie znaleziska należy przekazać specjalnym wysłannikom z Katheru.

20. Gdzie jest najbliższy smok, albo inny potwór ze skarbem typu H?
Potwory nie gromadzą skarbów. Potwory zabijają. Szczęście, gdy od razu. A dla każdego Kapłana najgorsze jest to co tkwi w nim samym.

Komentarze


Wiron
   
Ocena:
0
Ja wiem że to troling, żart czy coś ale mimio wszystko http://mieszczanka.pl/media/kunena /attachments/552/facepalm.jpg

03-09-2012 23:11
teoretyczneale
   
Ocena:
0
Myślałeś że jesteś sprytny a wyszło jak ostatnio.
03-09-2012 23:18
oddtail
   
Ocena:
0
Notka mi się nie podoba. I nie dam jej polecanki. Ale bardzo się cieszę, że dzięki niej znalazłem notkę blogową, do której się odnosi.

Bo tamta notka jest nawet bardzo fajna.

=P
03-09-2012 23:27
sil
   
Ocena:
0
To jest pierwsze tyldoostrzeżenie. Przy trzecim komencie, który będę musiał usunąć, zamykam komentowanie.

BTW:
@teoretyczneale - ta wrzuta do mnie czy Wirona? Może byś rozwinął myśl?
04-09-2012 10:24

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.