» Blog » Zaglądając do Kufla [cały komplet]
18-07-2014 21:22

Zaglądając do Kufla [cały komplet]

W działach: rpg, konkurs, kufel, scenariusze, piątek | Odsłony: 1288

Zaglądając do Kufla [cały komplet]

Dziś coś z zupełnie innej beczki, albowiem zacząłem sobie czytać kuflowe scenariusze. A skoro już czytam to i napiszę. Na grynarracyjne.pl. 

Komentarze


kaduceusz
   
Ocena:
0

Jakie podśmiechujki?

21-07-2014 14:01
blublu
   
Ocena:
+1

hej, dzieki za opinie o Santa Muerte. Brak mechaniki i zwiazane z tym wady sa oczywiste, rozumiem tez watpliwosci odnosnie CP2020 ale nie moge zgodzic sie z : "Miał być narkotyczno-oniryczno meksykański cyberpunk, są zremasterowani policjanci z Miami." - to juz zalezy od Mistrza Gry. Uwazam, ze MG ma podstawy do zbudowania narkotyczno-oniryczej historii i to od niego i graczy bedzie zalezec w ktora strone pojdzie sesja. Limit znakow pozwolil na wsadzenie najwazniejszych elementow settingu ale wiele pozostaje w domysle. Tak czy siak - dzieki za opinie!

21-07-2014 14:49
sil
   
Ocena:
+1

@revans

Nie mieszam nikogo z błotem, a przynajmniej nie moją intencją jest to robić. Jeśli tak wychodzi to niefajnie, niestety jestem starym zgorzkniałym dziadem. Oceniam tekst jaki dostaję, patrzę na niego nie rozpatrując kto go napisał, mimo, że oczywiście kojarzę parę ników czy nazwisk. Ilekroć piszę o autorze mam na myśli takiego z dużej litery, podmiot liryczny czy jak to się ładnie określa - tego, który do mnie gada z tekstu. No, poza jednym - myślę, że dość czytelnym - wyjątkiem. Piszę co czytam, to bardziej refleksje, impresje, zapis tego co mi się po danym tekście w glowie układa niż wyważone recenzje. Na swoim prywatnym publicznym a do tego polter blogu, bez wpływu na nic. Na prawdę nie trzeba się przejmować.

Z Twoich tekstów nie szło domyślić się wieku czy doświadczenia. Nie wiem, co zrobisz z tą informacją? To dobrze, czy źle? A jeżeli nawet, czy miało by to mieć znaczenie? Oczekiwałbyś jakiejś, nie wiem, taryfy ulgowej? 

Może, zupełnie na poważnie, to jest jakiś pomysł na przyszłość, ten czy inny konkurs?

Jeżeli już rozmawiamy - moim zdaniem w obu pracach zgubiło Cię przekombinowanie. Może to nie był najlepszy pomysł, aby porywać się na eksperymenty, a pójść drogą chociażby wspomnianej przez Ciebie Alyssy?

W "przy kufelku" - zawiódł przede wszystkim humor, który do mnie w ogóle nie trafiał, a poza nim scenariusz nie oferował zbyt wiele. Punkciki, które szczególnie pozytywnie wbiły mi się w pamięć, wypunktowałem.  W "kuflu zza grobu" - szczególnie zniechęciło mnie zaś asekuranctwo, niezdecydowanie. Gdybyś wyłożył zasady - jakiekolwiek by one nie były - prosto na stół, z pewnością znalazłbym pracę wyżej. Jasna punktacja, jasne reguły gdzie i jak zaczyna się scena wyboru i kiedy jak się kończy, ile przysługuje za nią punktów. I na pochybel tym, którzy na swojej sesji zrobiliby inaczej, tym co twierdzą, że wtedy nie byłby to scenariusz, albo co gorsza jakaś minigra. 

A tak w ogóle, miałem napisać to w podsumowaniu, ale napiszę teraz - bardzo się cieszę, że Kufel przez swe niewysokie warunki formalne przyciągnął wielu debiutantów. 

21-07-2014 18:15
revans
    @sil
Ocena:
0

Dobra, może troszkę źle zrozumiałem twoje intencje. Nie nie oczekuję taryfy ulgowej, nie jestem też dzieckiem (choć dopiero nie dawno wkroczyłem w pełnoletniość), po prostu uważam, że nie tylko do mnie ale troszkę ostro pojechałeś. Masz takie prawo, chciałem tylko wyrazić swoją opinię. Osobiście dla mnie np. opinie drugiego recenzującego (wypisał wady i zalety w punktach), były pomimo, iż też opisał wszystkie błędy, bardziej zrozumiałą (a co za tym idzie umożliwiającą przyszłą poprawę) i delikatnie lżejszą wersją.

Jeśli Cie uraziłem to przepraszam nie taki był mój zamiar. Nie uraziłeś nikogo przez nietrzymanie się zasada pisania form grzecznościowych. Po prostu czasami osoby naprawdę w jakimś temacie dobre troszkę za bardzo krytykują tych sporo mniejszych i gorszych.

 

P.S. A co do przekombinowania, to zgodzę się, Chciałem stworzyć niestandardową przygodę do młotka, i tak naprawdę mogłem (jak początkowo planowałem) pozostać tylko przy motywie opowieści i odpowiedni jego dopieścić. Niestety zaryzykowałem i nawaliłem wszystkiego tyle, że po czasie nawet mnie mdli. Dlatego nie pisałem tego komentarza w obronie swojej pracy, raczej ogólnie w obronie aby krytykę podawać jako motor do zmian, a nie jako dobicie początkującego autora.

Pozdrawiam

21-07-2014 22:45
sil
   
Ocena:
+1

@revans,

Trochę więcej luzu :)

Napisałeś co sądzisz o mojej pisaninie, dałeś mi tym do myślenia. Tyle. Dużo.

Wziąłeś się i napisałeś dwie prace. Ile przy tej pisanienie zyskałeś to Twoje. Dostałeś feedback od paru osób. Od Ciebie zależy co z tego wyciągniesz.Raz na temat swoich prac, dwa na temat  opinii z netu.

Popatrz na to, miast pisać o mdłościach i innych takich.

Sam przeczytaj parę prac, porównaj z paroma opiniami. Zobacz co wyjdzie.

Zobacz co dzieje się wokół ABTT. Zastanów się, co sam sądzisz o tym scenariuszu(?),

 

Powtórzę raz jeszcze - ja nie jestem recenzent, nie oceniałem, w przeciwieństwie do Kadu i Aesa, prac do czekokolwiek, za wyjątkiem siebie i osób, które znajdują to co piszę wartym przeczytania. To że Karczmarz podlinkował mnie w temacie, to tylko jego decyzja. 

BTW. Moją pracę Kadu zjechał z góry na dół, Aes nawet nie uznał za scenariusz,   :P 

22-07-2014 08:29
revans
    @sil
Ocena:
0

Nie napisałem, że mam Ci za złe, nie napisałem tez że nie zgadzam się z krytyką. Napisałem tylko i wyłącznie wg. mnie jak wygląda twój opis prac. Uwierz mi porównałem inne prace z moimi i jak już pisałem wcześniej moje uważam za jedne ze słabszych. Przesadziłem, myślę, że jakaś nauczka na przyszłość z tego wyjdzie. Po prostu chciałem Ci przekazać moje zdanie na temat twojego opisu, czy to źle?

 

Zakończmy temat, rozumiem moje błędy, moją chęcią było tylko wskazanie, że troszkę ostro poleciałeś po niektórych, wyraziłem swoje zdanie, ty swoje nie chcę kolejne polterowej kłótni, zresztą już co najmniej jedna niżej jest. A co do ocenienia  dla mnie zabrzmiało jakbyś oceniał prace, może się mylę, może nie. Nie jest to ważne. Powtórzę się po raz kolejny: chciałem po prostu przekazać abyś troszkę delikatniej pisał o błędach (może inaczej dobrał słowa), aby zamiast zniechęcać to stwarzał pole pod zbudowanie refleksji na poprawę.

Pozdrawiam

22-07-2014 11:43
sil
   
Ocena:
+1

Wychodzi na to, że piszemy oboje o tym samym cały czas się mijając :). Więc krótko: Przyjąłem to co chciałeś przekazać i Twój komentarz skłonił mnie do refleksji. Dzięki.

Również pozdrawiam

22-07-2014 12:05
revans
    @sil
Ocena:
+1

Ja również wyciągnąłem wnioski na przyszłość. Ogólnie (abstrahując od mojego marudzenia) fajnie, że wyraziłeś swoje zdanie na temat prac.

Pozdrawiam

22-07-2014 12:09
sil
   
Ocena:
+3

Jeżeli to kogoś interesuje, dopisałem już notki o wszystkich pracach.

27-07-2014 16:11
Wlodi
   
Ocena:
0

Dzięki! Z jednej strony chciałem ująć wszystko bardzo prosto, ale z drugiej właśnie spisując całość czułem, że nie zdołam przekazać w pełni założeń scenariusza. Stąd zapewne również wyjście głównego złego wypadło średnio. A przydałyby się pewnie retrospekcje budujące tego oponenta (choćby w postaci tła). :)

27-07-2014 17:26
Kratistos
   
Ocena:
0

Dzięki za słuszne uwagi i przeczytanie obu "mutantów" (Polowanie/Moralitety). 

Tak sobie myśle że przydał by się konkurs właśnie dla nietypowych scenariuszy...

27-07-2014 22:35
Petra Bootmann
   
Ocena:
+1

"nietypowe scenariusze", czyli co?

27-07-2014 23:30
Repek
   
Ocena:
+2

Pytanie powinno brzmieć raczej, co to jest "typowy scenariusz". Wtedy każdy niełapiący się pod definicję byłby "nietypowy". :)

Pzdr.

28-07-2014 01:50
Tyldodymomen
   
Ocena:
0

Typowy scenariusz to taki gdzie nie tworzy się kilka godzin postaci po to, żeby posłuchać kilkugodzinnej opowieści bajarza o jego fajnych NPC.

28-07-2014 11:22
sil
   
Ocena:
+2
Typowy scenariusz: wielka bitwa, kazdy z bohaterow walczy z minibosem chaosu. Gdy wygrywa jest kuszony darem chaosu, gdy przegrywa moze dar przyjac badz zginac. Bitwe ostatecznie wygrywa beenka. Feta u imperatora. BG maja eskortowac beenke do azylu. Pojawia sie inkwizytor z darem chaosu. Chce sprawdzic czy beenka nie jest splugawiona. Jezeli BG sie wtraca bedzie chcial sprawdzic takze ich. Splugwieni maja byc spaleni, przeorysza oponuje. BG jak moga to moga odjechac. Jak nie to wezma udzial w jatce. Pamietaj o swirach i splugawionych z azylu. Epilog: rok pozniej, BG ktorzy przezyli siedza w karczmie.
28-07-2014 11:41
Karczmarz
   
Ocena:
0

Nietypowe scenariusze? Wsrod wyroznionych prac jest: praca repkow, ktora wedlog niektorych jest samodzielna gra, a nie scenariuszem; Santa Muerte, ktorej blizej do scenariusza do larpa niz do sesji rpg, Koszmarne Rozdanie, ktore trudno ogarnac i zrozumiec; i nawet Trzy Karczmy sie zalapaly, a pare osob uznalo ze to opowiadanie, a nie gra. Sposrod nagrodzonych prac w zasadzie tylko 2 z 6: Martwe Zlo i Mistrzu Gerhardzie wygladaja na wmiare normalne scenariusze.

28-07-2014 12:13
Kratistos
   
Ocena:
0

Chodziło mi raczej m.in: scenariusze-opowiadania (kiedyś były modne); sandboxy opisujące sytuacje startową; różniaste zabawy w klasycznych grach (postacie bez pamięci długotrwałej, przeskakiwanie BG w różne ciała).
Zapewne dla wielu gier typowymi scenariuszami będącymi prace nietypowe ale o też git (np. taki szkic jaki Petra zrobiła na poprzedni Kufel). 

Przy okazji tego stawiałbym raczej na literacką zabawe niż praktyczność tekstu (z mała dygresją krew mnie zalewa na myśl o chwaleniu scenariusza typu: w wiosce zlecono wam ubicie orków/bandytów/wampirów jako łatwego w wykorzystaniu i z elegancką prostotą).

28-07-2014 12:58
sil
   
Ocena:
0

Kratistosie,

ale w sumie to wszystko było w tegorocznym Kuflu :)

28-07-2014 13:10
Kratistos
   
Ocena:
0

Ale to chodzi o konkurs dedykowany takim zabawą (bowiem i na Quentina przychodzą prace na jedną strone a4).

28-07-2014 14:56
sil
   
Ocena:
0

Pomysł ciekawy. Można by go spróbować jakoś pociągnąć. Tylko jak to sprofilować? Przychodzi mi do głowy "scenariusz niesesyjny" przez analogię do "dramatu niescenicznego", "antyscenariusz". Jakie jednak byłyby założenia, konkurs czy cokolwiek na najbardziej... co? 

28-07-2014 18:08

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.