» Blog » Jesienne fantasy RPG
17-02-2010 15:17

Jesienne fantasy RPG

W działach: gamedesign, indie, rpg, Jesienna Gawęda, dark fantasy, konwencja | Odsłony: 4

Wpis został przeniesiony na mojego bloga grynarracyjne.pl.

Komentarze


~snoth

Użytkownik niezarejestrowany
    Udręczanie, Umartwianie, SM
Ocena:
0
Generalnie jestem za i przyznaje że też chętnie bym taki system w Polsce zobaczył. Chociaż wątpię by ktoś chciał w to grać. Może właśnie jako Indie odskocznia. Na dłuższą metę raz że nie pociągniesz dwa że mechanika wspierająca jesień wdrażała by i zniechęcała ewentualnie e groteska ośmieszała by mhroczność.
Chyba dlatego w WHR czy CP 2020 brak takiej mechaniki, podobnie Dzikie Pola w Neuroshimie masz choroby ale racja że to tak naprawdę niewiele.
18-02-2010 07:36
Noth
   
Ocena:
0
Ja myślę, że generalnie by było fajnie gdyby gry miały profilowane mechaniki, które wspomagają to co pisze w opisach światów. Większość mechanik to w zasadzie to samo tylko w innym sosie (staty broni, siła, zręczność, HPki, tylko inaczej nazwane staty do gadania z ludźmi - "ale to się przecież odgrywa" i inny sposób rzucania kośćmi). Fajnie by było gdyby gry były sprofilowane i miały jasny temat, a nie byłyby takimi samymi bezmyślnymi systemami, które różnią się od siebie, że w jednych zabija się potwory szczurołapem a w innych wampirem. I fajnie by było jakby wszyscy pamiętali, że można w gry grać różnie i nie ma obowiązującego stylu rozgrywki. Niestety tak nie jest. Bo jak widzę kolejną grę, w której najgrubszy rozdział mechaniczny opisuje walkę a różni się ona od innych tym, że elfy mają o centymetr dłuższe uszy i nie jedzą mięsa to dziękuję. RPG jest niszą, ale niszą chorą i podatną na utarte schematy jak wszystkie inne nisze i cała popkultura.
18-02-2010 08:51

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.