PTG: Religia i inne dylemaciki
W działach: rpg, gamedesign | Odsłony: 473Dziś coś z zupełnie innej beczki, a mianowicie mały dylemacik, przed którym właśnie stanąłem.
Kombinuję sobie z jednym projekcikiem. I mam pewien problem. Rzecz ma być totalniepseudohistoryczna, ale jednak odnosząca się do jakichś wątków z historii naszego pięknego kraju i z łatwymi do odczytania nawiązaniami. Jednocześnie ma być lekka, łatwa i przyjemna. Jak się uda to chciałbym aby była zabawna, ale nie szydercza. I tu pojawia się problem:
Pewną rolę w całym zamieszaniu ma odgrywać kościół (głównie jako organizacja, archetypy, budowle), przy czym nie potrzebuję nawet nawiązywać do identyfikacji wizualnej (vide monastyrowe krzyże). I teraz pytanie: czy winien to być kościół chrześcijański zgodnie z przetwarzaną historią, czy też np. Świętego Trójkąta, ale czy taka podmianka nie jest gorsza? Czy taki tworek może też mieć swojego papieża, relikwie itp? I dlaczego?
Edit: uszczegóławiając, tu i teraz rozchodziło by się strasznie luźno o okolice roku 1000, ale raczej na uboczu Wielkich Wydarzeń.
Edit2: to zresztą nie jedyny dylemacik, kolejny pojawia się około 20 komentarza.
Ze względu na tematykę, będę ostrzej ingerował w komentarze. To nie jest festiwal relatywizmu, ale pytanie jak najbardziej serio.